Man ska inte ge upp

Jag har en kompis som aldrig har lyckats få ett körkort och hon har nog gett upp vid det här laget trots att hon hemskt gärna vill ha ett körkort och det tycker jag är lite synd för det är ju klart att hon skulle klara att ta körkort till slut och det är bara att kämpa tills man klarar det. Hon påstår att hon är alldeles för nervös på uppkörningen för att få godkänt och det är ju naturligtvis en besvärlig situation för det hjälper ju inte hur duktig man än är att köra om man blir så pass nervös vid uppkörningen att man ger ett osäkert intryck och fumlar med växelspaken och det är ju väldigt lätt att göra misstag när man är nervös och det har jag egna erfarenheter av så jag kan förstå min kompis men jag skulle ändå inte ge upp för det.

Jag vet inte hur många uppkörningar min kompis har misslyckats med och det vill hon nog inte erkänna men det är ju klart att man blir lite nedslagen om man misslyckas gång på gång.